2024-2025 Bahar Yarıyılı Uluslararası Öğrenciler (International Students) Değerlendirme Sonuçları

Fen Bilimleri Enstitüsü
2024-2025 Bahar Yarıyılı Uluslararası Öğrenciler (International Students) Değerlendirme Sonuçları



Uluslararası Öğrenciler Değerlendirme Sonuçları için Tıklayınız! (International Students)
Evaluation Results For International Students 

Asıl Listeden Uluslararası Öğrenci Kayıtları: 10 - 12 Şubat 2025 /  February 10 - 12, 2025 
(Registiration Dates for International Students)

GEREKLİ BELGELER 
1. Lisans ve/veya yüksek lisans diplomasının Türkçe veya İngilizceye çevrilmiş Türkiye Cumhuriyeti Büyükelçilikleri/Konsolosluklarından veya noterden onaylı diploma fotokopisi, denklik belgesi ya da Apostil'e taraf olan ülkeler için Apostil mührü, taraf olmayan ülkeler için ise Dışişleri Bakanlığı onayı, lisans veya yüksek lisans diploması almamış son yarıyıl adayların mezun olacakları tarihi gösteren, öğrenim görmekte olduğu yükseköğretim kurumu tarafından verilen resmi bir belge,
2. Lisans / yüksek lisans transkriptin Türkçe veya İngilizceye çevrilmiş Türkiye Cumhuriyeti Büyükelçilikleri/Konsolosluklarından veya noterden onaylı fotokopisi, Apostil'e taraf olan ülkeler için Apostil mührü, taraf olmayan ülkeler için ise Dışişleri Bakanlığı onayı,
3. Kimlik belgesinin veya pasaportun kimlik ile ilgili sayfasının fotokopisi,
4. 1 adet vesikalık fotoğraf,
5. Bir adet referans mektubu (lisans eğitiminde ders aldığı öğretim üyelerinden),
6. Özgeçmiş
7. Varsa yabancı dil/Türkçe dil yeterliliğini gösterir belge,
8. YÖK onaylı okul tanıma belgesi,
9. Talep eden Anabilim Dalları için Niyet Mektubu
10. Türkiye Cumhuriyeti Sosyal Güvenlik Kurumu’ndan Genel Sağlık Sigortası (GSS) yaptırmak / To have General Health Insurance (GSS(tr) GHI(eng)) from the Social Security Institution of the Republic of Turkey
Special Warning for General Health Insurance (GSS(tr) GHI(eng)):
Bu işlemin yapılması yasal bir zorunluluk olup Türkiye’ye giriş tarihinden itibaren 3 ay içerisinde yaptırılmalıdır. Yaptırmayan adayların kaydı silinecektir. This is a legal obligation and must be done within 3 months from the date of entry into TÜRKİYE. Candidates who do not do so will be deregistered.

Necessary Documents For International Students Registration Application:
1. Original diploma (official approved copy of undergraduate diploma for M.Sc. programs; both approved copies of undergraduate and masters diplomas for Ph.D.)
2. Notarized original transcript copy (undergraduate/masters transcript) (Turkish or English translation)
3. Bank receipt of the application fee
4. Copy of the Identification Document (official approved copy of passport identity page)
5. Four passport photos
6. Language proficiency document: Some of the programs have English and the others Turkish as the language of education. For those programs in Turkish, accepted language proficiency certificates are those from Yunus Emre Language Institute, TOMER Institute, the proficiency certificate obtained from the School of Foreign Languages of the Muğla
Sıtkı Koçman University for Turkish or any certificate recognized by the Turkish Higher Education System. Likewise for English programs accepted language proficiency certificates are TOEFL IBT, TOEFL CBT, TOEFL PBT or the proficiency certificate
obtained from the School of Foreign Languages of the Muğla Sıtkı Koçman University for English or any certificate recognized by the Turkish Higher Education System.
7. For those citizens of counties which require a visa to get admitted to Turkey, a valid student visa and/or residency permission obtained from Turkish embassies or consulates in this country
8. School Recognition Certificate approved by YÖK
9. To have General Health Insurance (GSS(tr) GHI(eng)) from the Social Security Institution of the Republic of Turkey

Son Güncelleme : 22.11.2024 15:19 Okunma Sayısı : 52

Son Duyurular